Математика вчить мислити і разом з тим вселяє віру в безмежні сили
людського розуму. Вона виховує волю, характер.
В.О.Сухомлинський.
Анотація
Даний збірник містить графічні
диктанти для учнів 5-6 класів.
Графічний диктант проводять з
метою повторення або закріплення основних понять теми; формування навичок
усного обчислення; навичок віднаходження правильної відповіді; корекції
розвитку аналізуючого спостереження; розвитку логічної пам’яті; довільної
уваги.
Графічні диктанти за формою проведення можуть бути фронтальними,
груповими або індивідуальними.
Автори: Н.О.Лук’янчук,вчитель математики, спеціаліст вищої категорії,
«старший вчитель»; В.М. Лук’янчук.,вчитель
математики, спеціаліст вищої категорії.
Рецензенти:Н.В.Марчук, заступник директора з навчально-виховної роботи
, спеціаліст вищої категорії, «старший вчитель».
Навчально – методичне видання затверджено методичною радою.
Протокол №6 від 2013р.
Голова методичної ради: Н.В.Марчук.
Організація роботи
Учитель зачитує твердження. Учням потрібно поставити значок ∩,
якщо твердження вірне, або —,
якщо твердження хибне. Після чого відкривається ключ відповіді.
Результат роботи одразу оголошують і аналізують, а про себе вчитель має
відмітити, з якою дитиною необхідно попрацювати індивідуально.
6 клас
Тема 1.
Подільність чисел
1.123 ділиться на 2;
2.57 ділиться на 3;
3.105 ділиться на 3;
4.110 ділиться на 5;
5.125 ділиться на 9;
6.Число 43 – непарне;
7.Число 104—парне;
8.Число 125 ділиться на 10;
9.72 не ділиться на 6;
10.105 ділиться на 5 і на10.
Ключ відповіді:— ∩∩∩—∩∩—•—•—
Тема 2.
Додавання і віднімання дробів .
1.
2.

3.
4.

5.

6.

7.

8.

9.

10. 

Ключ відповіді: ∩—∩∩—•—∩—∩∩
Тема 3.
Рівняння.
1.Якщо до обох частин рівняння додамо одне і те саме число, то одержимо
рівняння, що має ті самі корені.
2. Числа при множенні називають—множник, множник, частка.
3. Щоб знайти невідомий множник, треба добуток поділити на відомий
множник.
4. Щоб розкрити дужки перед якими стоїть знак «-», треба просто
опустити дужки.
5.Рівняння 7- х = -30 + 2х, має корінь х = - 6.
6. Щоб розкрити дужки перед якими стоїть знак «+», треба їх опустити і
в дужках поміняти знак на протилежний.
7. -6(х+2) = 4х - 17,
-6х – 12 = 4х - 17,
-10х = -5, х = 2.
8. 20 - х = 26 + х,
-2х = 6, х = - 3.
9. х•0 = 5, х = 5.
10. х•0 = -5, немає розв’язку.
Ключ відповіді: ∩—∩—∩—•—∩—∩
Тема 4.
Множення і ділення дробів.
1.

2.

3.

4.
і
-- взаємно обернені дроби;
5.

6. 


7.

8.

9.

10.

Ключ відповіді: ∩—∩∩—•—∩—∩—
Тема 5.
Коло і круг.
1. Радіус- це відрізок, що сполучає дві точки на колі.
2.Усі точки кола віддалені від його центра на однакову відстань.
3. Відрізок, що сполучає будь-які дві точки на колі і проходить через
його центр, називають діаметром.
4. Радіус дорівнює двом його діаметрам.
5. Довжина кола позначається буквою ℓ.
6. Площа круга дорівнює
.
7. Число
.
8. Довжина кола дорівнює
.
9. Число
– це відношення
довжини кола до його діаметра.
10.
.
Ключ відповіді:— ∩∩—∩—∩∩∩—
Тема 6.
Цілі числа.
1.Число 5- натуральне;
2.Число 0- ціле;
3.Число 2,5- ціле;
4.Число 2,5- раціональне;
5.Число -5 – ціле;
6.Число 0- натуральне;
7.Число 100- раціональне;
8.Число -7 – від’ємне;
9.Число 2,7 – додатне;
10.Число 10 – найбільше натуральне число.
Ключ відповіді: ∩∩—∩∩—∩∩∩—
Тема 7.
Модуль числа. Порівняння чисел.
1. ׀-7׀=7;
2. -7 > 0;
3. -7 < 7;
4. 8 > 0;
5. ׀8׀ = 8;
6. Модуль може набувати як додатних , так і від’ємних значень;
7. Модуль- це відстань від початку координат до заданої точки;
8. 5 < -1000;
9. -34 > -100;
10. Модулі протилежних чисел є протилежні числа.
Ключ відповіді:—•— ∩∩∩—∩—∩—
Тема 8.
Додавання і віднімання раціональних чисел.
1.-7 + 4 = -3;
2.-3 + 3 = 6;
3.-2 + (-5) = -3;
4.10 – 16 = 6;
5.-6 – 18 = - 24;
6.-7 + 0 = 7;
7.-16 + 12 = -4;
8.2 – 10 = - 8;
9.25 – 25 = 0;
10.17 + 1 = - 18.
Ключ відповіді: ∩—•—•—∩—∩∩∩—
Тема 9
Множення і ділення раціональних чисел.
1.- 8 • 9 = - 72;
2. – 4• (-5) = -20;
3. (-2) = - 4;
4. (-2) = - 8;
5. 24 : (-8) = -3;
6. – 40 : (-5) = -8;
7. 0 • (-3) = -3;
8. -24 : 0 = -24;
9. 7 • (-1) = -7;
10. (-5) • (-5) = 25;
Ключ відповіді: ∩—•—∩∩—•—•—∩∩
Тема
10.
Прямокутна
система координат.
1.Вісь ОХ називають віссю ординат.
2.Вісь ОХ та вісь ОУ утворюють прямокутну
систему координат.
3.Координатні осі розбивають площину на дві
координатні чверті.
4.На першому місці координати точки записують
координату х, на другому—у.
5.Якщо точка А(0; 3), то вона лежить на осі ОУ;
6.Якщо точка лежить на осі ординат, то її
ордината дорівнює 0;
7.Початок координат має координати (0;0);
8.Точка М(-3;4) – лежить у першій чверті;
9.Точка М(-3;-4) – лежить у четвертій чверті;
10.
Точка М(-3; 0) – лежить на осі ОХ.
Ключ відповіді: —∩—∩∩—∩—∩∩
5
клас
Тема.
Відрізок.
Пряма. Промінь.
1. Відрізок – частина прямої, яка має початок, але не
має кінця.
2. Відрізок позначають двома великими буквами.
3. Якщо відрізки позначають однаковими буквами, то
вони рівні.
4. Відрізки вимірюють в міліметрах, сантиметрах, дециметрах.
5. Пряма не має ні початку, ні кінця.
6. Через дві точки можна провести дві різні прямі.
7. Пряму можна позначати однією малою латинською буквою.
8. Промінь – це частина прямої, яка має і початок, і
кінець.
9. Промінь позначають двома великими літерами.
10. Точка розбиває пряму на два промені.
Ключ відповіді: —∩—∩∩—∩—∩∩
Тема.
Додавання і віднімання
натуральних чисел.
1.Числа, які додаються називають доданками.
2. Результат додавання – різниця.
3. Від перестановки доданків, сума не
змінюється.
4. 5 + 0 = 5.
5. 25 + 17 + 5 = 37
6.Числа при відніманні називають: зменшуване,
від’ємник, сума.
7. 428 – ( 128 + 100) =200.
8. 125 + (а + 25) = 150 + а.
9. (56 + а) + 14 = 70а.
10.
Число 45 більше за 20 на 25.
Ключ відповіді:
∩—∩∩—•—∩∩—∩
Тема.
Прямокутник. Трикутник і його види.
1.Сусідні сторони прямокутника називають його довжиною і
шириною.
2.Периметр прямокутника – це добуток його
сторін.
3.Периметр прямокутника обчислюється за
формулою:Р = 2(а+в).
4.Прямокутник у якого дві сторони
рівні,називають квадратом.
5.Периметр квадрата обчислюється за формулою: Р
= 4а.
6.Гострокутній трикутник - це трикутник у якого
є гострий кут.
7.Прямокутний трикутник – це трикутник у якого є
прямий кут.
8.Якщо дві сторони в трикутника рівні, то він
називається рівностороннім.
9.Якщо в трикутнику всі сторони різні, то він
називається різностороннім.
10.
Якщо всі
сторони в трикутника рівні, то він називається рівностороннім.
Ключ відповіді: ∩—∩—∩—∩—∩∩
Тема.
Множення і ділення натуральних
чисел.
1.Числа при множенні називають: множник, множник, добуток.
2. а • 1 = а;
3. а • 0 = а;
4. а : а = 1;
5. При діленні числа називають: ділене, дільник, сума;
6. а : 0 = а;
7. 0 : а = 0;
8. 25 • 17 • 4 = 1700;
9. Щоб знайти невідоме ділене, треба дільник поділити на частку;
10. Щоб знайти невідомий множник, треба добуток поділити на відомий
множник.
Ключ відповіді: ∩∩—∩—•—∩∩—∩
Тема.
Прямокутний паралелепіпед і його об’єм.
1.Об’єм позначається буквою V;
2.Об’єм паралелепіпеда дорівнює: V = а • в;
3.Куб має 8 ребер;
4.Паралелепіпед має три різні виміри;
5.Паралелепіпед має 4 площі поверхонь;
6.Площа будь-якої поверхні – це прямокутник;
7.Площа прямокутника дорівнює добутку довжини на
ширину;
8.Об’єм вимірюється в квадратних одиницях;
9.Прямокутний паралелепіпед має 12 ребер;
10.
1дм
= 1000см
.
Ключ відповіді: ∩—•—∩—∩∩—∩∩
Тема.
Правильні і неправильні дроби.
Порівняння дробів.
1.
- правильний дріб;
2.
- неправильний дріб;
3.
- правильний дріб;
4.
>
;
5.
= 1;
6.
>
1;
7.
>
;
8.
< 1;
9.
>
;
10.
<
.
Ключ відповіді: ∩∩—∩∩—∩—∩—
Тема.
Додавання і віднімання дробів з
однаковими знаменниками.
1.
+
=
;
2. 2
=
;
3.
= 3
;
4. 1
+ 2
= 3
;
5. 1 -
=
;
6. 2
- 1
=
;
7. 3
+ 1
= 5;
8. 4
- 1
= 3
;
9. 1
+ 2
= 4
;
10. 1 +
= 1
;
Ключ відповіді: ∩—∩—∩∩∩—∩∩
Тема.
Порівняння і округлення
десяткових дробів.
1.2,16 < 3,16;
2.2,99 > 3,01;
3.5,09 < 5,1;
4.7,9 > 7,901;
5.0,3 > 0,08;
6.5,93
5,9;
7.8,235
8,23;
8.10,991
11;
9.25,049
25,1;
10.
36,96
37.
Ключ відповіді: ∩—∩—∩∩—∩—∩
Тема.
Додавання
і віднімання десяткових дробів.
1.Числа при додаванні називають: доданок,
доданок, добуток;
2.Від перестановки доданків сума не змінюється.
3.Під час додавання десяткових дробів «у
стовпчик», кому записують під комою, розряд під розрядом.
4.0,6 + 0,4 = 0,10;
5.12,5 + 0,5 = 13;
6.6,6 + 14 = 8;
7.Щоб знайти невідомий доданок, треба від суми
відняти відомий доданок.
8.Щоб знайти невідоме зменшуване, треба від
різниці відняти від’ємник.
9.0,66 + 17+ 0,34 =18;
10.
14,4 – 4
= 14.
Ключ відповіді: —∩∩—∩—∩—∩—
Тема.
Множення і ділення десяткових
дробів.
1.Щоб перемножити два десяткові дроби, треба
перемножити їх як натуральні числа і в отриманому добутку поставити кому під
комою.
2.4,23 : 10 = 0,423;
3.5,76 •100 = 576;
4.5,2 • 10 = 5,20;
5.2,4 : 8 = 3;
6.2,5 •
2,7 • 4 = 27;
7.3,2 : 0,4 =8;
8.0,72 : 0,9 = 8;
9.12,7 : 0,01 = 0,127;
10.
4 : 0,01 = 400.
Ключ відповіді: —∩∩—•—∩∩—•—∩
Зміст
6 клас
Організація роботи………………………………..2
Подільність чисел…………………………………3
Додавання і віднімання дробів…………………...4
Рівняння……………………………………………5
Множення і ділення дробів……………….............6
Коло і круг…………………………………………7
Цілі числа…………………………………………..8
Модуль числа. Порівняння чисел………………...9
Додавання і віднімання раціональних чисел……10
Множення і ділення раціональних чисел………..11
Прямокутна система координат………………….12
5 клас
Відрізок. Пряма. Промінь………………………..13
Додавання і віднімання натуральних чисел…….14
Прямокутник.Трикутник і його види.…………...15
Множення і ділення натуральних чисел…….......16
Прямокутний паралелепіпед і його об’єм……….17
Правильні і неправильні дроби. Порівняння дробів………………………………………………18
Додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками………………………………..........19
Порівняння і округлення десяткових дробів……20
Додавання і віднімання десяткових дробів...........21
Множення і ділення десяткових дробів…………22
Зміст…….. ………………………………………...23
Література:
1. А.Г.Мерзляк, Полянський В.Б.,Якір М.С.
Математика. Підручник для 5-го класу.-Х.: Гімназія, 2005.
2. А.Г.Мерзляк, Полянський В.Б.,Якір М.С.
Математика. Підручник для 6-го класу.-Х.: Гімназія, 2006.
3. А.Г.Мерзляк та інші. Збірник задач і завдань
для тематичного контролю з математики для 5 класу. Х.: Гімназія, 2005.
4. А.Г.Мерзляк та інші. Збірник задач і завдань
для тематичного контролю з математики для 6 класу. Х.: Гімназія, 2006.
Відділ освіти Любомльської РДА
Районний методичний кабінет
Олеська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів
Любомльської районної ради
Волинської області
ТВОРЧІ СХОДИНКИ
ПЕДАГОГІВ ВОЛИНІ
Номінація: дидактичний матеріал на уроках математики
ГРАФІЧНІ ДИКТАНТИ
5 - 6 КЛАС
5 - 6 КЛАС
Вчителі математики: Лук’янчук Н.О – вища категорія,
старший вчитель.
Лук’янчук В.М – вища категорія.
Коментарі
Дописати коментар